
Sprostowanie nieprawdziwych informacji zamieszczonych w artykule 

autorstwa pani redaktor Judyty Watoły pt. „Po co nam rzecznik praw pacjenta”, 

opublikowanym w „Gazecie Wyborczej” dodatek Katowice-Bielsko-Biała 

w dniu 5 sierpnia 2015 r. 

 

Opublikowana w dniu 5 sierpnia 2015 r. w artykule pt. „Po co nam rzecznik praw pacjenta” informacja: 

„Lekarz zlecił pani Ewie standardowy zestaw zabiegów. Faktem jest jednak, że kiedy skierowanie 

obejmuje masaż dwóch odcinków kręgosłupa, fundusz zapłaci tylko za jeden” została błędnie 

przypisana rzecznikowi prasowemu Śląskiego OW NFZ w Katowicach. Zgodnie z zasadami 

finansowania rehabilitacji w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego, jeżeli skierowanie 

obejmuje masaż dwóch lub więcej odcinków kręgosłupa, NFZ płaci za masaż wszystkich wskazanych 

części kręgosłupa, maksymalnie do 5 zabiegów w ciągu dnia.” 

Pani redaktor Judyta Watoła w dniu 27 lipca 2015 r. otrzymała od rzecznika prasowego Śląskiego 

OW NFZ w Katowicach dwie odpowiedzi na pytania dotyczące zasad finansowania fizjoterapii 

ambulatoryjnej w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego.  

Śląski OW NFZ stanowczo podkreśla, że w żadnej z przesłanych odpowiedzi nie pojawia się, 

cytowane przez panią redaktor Judytę Watołę w artykule pt. „Po co nam rzecznik praw pacjenta”, 

zdanie: „lekarz zlecił pani Ewie standardowy zestaw zabiegów. Faktem jest jednak, że kiedy 

skierowanie obejmuje masaż dwóch odcinków kręgosłupa, fundusz zapłaci tylko za jeden”.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biuro Prasowe Śląskiego OW NFZ w Katowicach 


