logo obrazek Narodowy Fundusz Zdrowia - Śląski Oddział Wojewódzki

  • A
  • A+
  • A++

Dla pacjenta

Drukuj

8 TYGODNI DO ZDROWIA - program profilaktyczno-treningowy Akademii NFZ

16.10.2020

„8 tygodni do zdrowia” to cykl ćwiczeń przygotowany przez Akademię NFZ przy współpracy profesjonalnych trenerów, fizjoterapeuty, lekarza i psychologa. To program treningowy bezpieczny dla osób w każdym wieku i o każdej sprawności fizycznej. Program ma rekomendacje Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.

Każdy kto przyłączy się do programu, może dzięki niemu realizować własne cele dotyczące sprawności fizycznej i kondycji, w zależności od swojego stanu zdrowia i możliwości. Każdy sam może ocenić, na którym poziomie treningu pozostaje.

Początek emisji cyklu - wtorek, 29 września 2020.

  1. Adaptacja, czyli zaczynamy
  2. Budujemy wydolność
  3. Ćwiczymy z obciążeniem
  4. Tabata i nasze pierwsze interwały
  5. Wzmacniamy naszą siłę mięśni
  6. Poznajemy interwały profesora Gibali
  7. Czas na interwałowy HIIT. Etap 1
  8. Gotowi na interwałowy HIIT. Etap 2

Zapowiedź programu można już obejrzeć w serwisie You Tube >>>
Filmy z treningami, tabele, program i informacje są dostępne na www.akademia.nfz.gov.pl

8 TYGODNI DO ZDROWIA

- to kompletny program profilaktyczno-treningowy. Chcemy rozruszać Polaków. Zachęcić do regularnej aktywności fizycznej, która jest najlepszą inwestycją w dłuższe i zdrowsze życie. Pokażemy jak ćwiczyć bezpiecznie, tak by efekty byłby satysfakcjonujące.Razem z trenerami, lekarzem, fizjoterapeutą i psychologiem będziemy towarzyszyć chętnym w dwumiesięcznej ścieżce treningowej do lepszego zdrowia. Udział może wziąć każdy, niezależnie od dotychczasowego zaangażowania sportowego czy sprawności.

A konkretnie?

- to 8 programów treningowych długości 35 minut, o wzrastającej stopniowo intensywności. Filmy będą prezentowane na kanale YouTube Akademia NFZ przez kolejnych 8 tygodni – jeden film w każdym tygodniu. Dodatkowo uczestnicy projektu otrzymają zalecenia aktywności fizycznej o wzrastającym wymiarze czasowym od 100 do 170 minut tygodniowo.

Co zrobić, żeby zacząć?

– odpowiedz na 7 prostych pytań z kwestionariusza PARQ. Jeżeli na którekolwiek pytanie odpowiesz twierdząco – skontaktuj się ze swoim lekarzem prowadzącym, aby określił ryzyko podjęcia aktywności fizycznej. Nie martw się, przeciwwskazań do ruchu jest niezwykle mało,

– przygotuj wygodne buty i strój, hantle (obciążenie dostosowane do obecnych Twoich możliwości), matę do ćwiczeń, wodę oraz ręcznik.

Przed, w trakcie i po

– sprawdź aktualną kondycję fizyczną korzystając z 1 z 2 wersji testu Coopera – biegowej lub marszowej. W ten łatwy sposób samodzielnie określisz poziom wydolności fizycznej na początku projektu i w trakcie oraz sprawdzisz po zakończeniu projektu.

– sprawdź ile ważysz oraz zmierz obwód pasa w cm i zapisz wyniki, aby móc monitorować postępy. Zapisz wyniki w swoim grafiku postępu.

GOTOWI? START!

Weź z nami aktywny udział w programie! Tak normalnie, dla siebie, dla zdrowia i dobrej zabawy.

Pliki do pobrania:

8 TYGODNI DO ZDROWIA - ulotka

Wszystkie aktualności